(LP)Planering GENREPET v. 8-20, vt-13
   
18-feb Arbetstid/NP A för 1/3 av eleverna
19-feb Arbetstid
22-feb Arbetstid
04-mar Arbetstid, jobba i 60 minuter på hemstudiedagen
05-mar B1
11-mar Arbetstid/NP A för 1/3 av eleverna
19-mar B2
22-mar C1
25-mar Arbetstid/NP A för 1/3 av eleverna
26-mar C2
08-apr Arbetstid
09-apr PROV: Matteprov, NP-likt, fm
12-apr Arbetstid
15-apr D1
16-apr D1, forts
19-apr Arbetstid
22-apr D2
23-apr D2, forts
26-apr Arbetstid
30-apr Arbetstid
02-maj ev ta NO-tid till övningstillfälle B+C
03-maj Arbetstid
06-maj Arbetstid
07-maj NP B+C
13-maj D3
14-maj D3, forts
16-maj

NP D

 

 

Uppgifter

  Stordiagnos s. 136-141 i Matte Direkt, antecka under tiden vad du behöver träna på, se sid 135 för hänvisning till lämpliga uppgifter. Använd formelsamlingen.
   
  Då du anser dig vara färdig med grunderna, ska du ge dig på kapitlet som heter "Styva linan" och/eller "Inför gymnasiet"
   
  Under perioden kommer vi att göra 14 st gamla nationella prov och diskutera resultat och metod (5 st B-prov, 4 st C-prov, 5 st D-prov):
  B-prov 5, liksom D-prov 4 och 5 får du göra "på egen tid"
   
  Kunskapskrav för betyget E i slutet av årskurs 9
  Eleven kan lösa olika problem i bekanta situationer på ett i huvudsak fungerande sätt
  genom att välja och använda strategier och metoder med viss anpassning till problemets
  karaktär samt bidra till att formulera enkla matematiska modeller som kan tillämpas
  i sammanhanget. Eleven för enkla och till viss del underbyggda resonemang
  om val av tillvägagångssätt och om resultatens rimlighet i förhållande till problemsituationen
  samt kan bidra till att ge något förslag på alternativt tillvägagångssätt.
   
  Eleven har grundläggande kunskaper om matematiska begrepp och visar det genom
  att använda dem i välkända sammanhang på ett i huvudsak fungerande sätt. Eleven
  kan även beskriva olika begrepp med hjälp av matematiska uttrycksformer på ett i
  huvudsak
  fungerande sätt. I beskrivningarna kan eleven växla mellan olika uttrycksformer
  samt föra enkla resonemang kring hur begreppen relaterar till varandra.
   
  Eleven kan välja och använda i huvudsak fungerande matematiska metoder med viss
  anpassning till sammanhanget för att göra beräkningar och lösa rutinuppgifter inom
  aritmetik, algebra, geometri, sannolikhet, statistik samt samband och förändring med
  tillfredsställande resultat.
   
  Eleven kan redogöra för och samtala om tillvägagångssätt på ett i huvudsak fungerande
  sätt och använder då symboler, algebraiska uttryck, formler, grafer, funktioner och
  andra matematiska uttrycksformer med viss anpassning till syfte och sammanhang.
   
  I redovisningar och diskussioner för och följer eleven matematiska resonemang genom
  att framföra och bemöta matematiska argument på ett sätt som till viss del för resonemangen
  framåt.
   
  Kunskapskrav för betyget D i slutet av årskurs 9
  Betyget D innebär att kunskapskraven för betyget E och till övervägande del för C
  är uppfyllda.
   
  Kunskapskrav för betyget C i slutet av årskurs 9
  Eleven kan lösa olika problem i bekanta situationer på ett relativt väl fungerande
  sätt genom att välja och använda strategier och metoder med förhållandevis god anpassning
  till problemets karaktär samt formulera enkla matematiska modeller som
  efter någon bearbetning kan tillämpas i sammanhanget. Eleven för utvecklade och
  relativt väl underbyggda resonemang om tillvägagångssätt och om resultatens rimlighet
  i förhållande till problemsituationen samt kan ge något förslag på alternativt tillvägagångssätt.
   
  Eleven har goda kunskaper om matematiska begrepp och visar det genom att använda
  dem i bekanta sammanhang på ett relativt väl fungerande sätt. Eleven kan även
  beskriva
  olika begrepp med hjälp av matematiska uttrycksformer på ett relativt väl
  fungerande sätt. I beskrivningarna kan eleven växla mellan olika uttrycksformer samt
  föra utvecklade resonemang kring hur begreppen relaterar till varandra.
   
  Eleven kan välja och använda ändamålsenliga matematiska metoder med relativt god
  anpassning till sammanhanget för att göra beräkningar och lösa rutinuppgifter inom
  aritmetik, algebra, geometri, sannolikhet, statistik samt samband och förändring med
  gott resultat.
   
  Eleven kan redogöra för och samtala om tillvägagångssätt på ett ändamålsenligt sätt
  och använder då symboler, algebraiska uttryck, formler, grafer, funktioner och andra
  matematiska uttrycksformer med förhållandevis god anpassning till syfte och sammanhang.
   
  I redovisningar och diskussioner för och följer eleven matematiska resonemang
  genom att framföra och bemöta matematiska argument på ett sätt som för
  resonemangen framåt.
   
  Kunskapskrav för betyget B i slutet av årskurs 9
  Betyget B innebär att kunskapskraven för betyget C och till övervägande del för A
  är uppfyllda.
   
  Kunskapskrav för betyget A i slutet av årskurs 9
  Eleven kan lösa olika problem i bekanta situationer på ett väl fungerande sätt genom
  att välja och använda strategier och metoder med god anpassning till problemets
  karaktär
  samt formulera enkla matematiska modeller som kan tillämpas i sammanhanget.
  Eleven för välutvecklade och väl underbyggda resonemang om tillvägagångssätt
  och om resultatens rimlighet i förhållande till problemsituationen samt kan ge
  förslag på alternativa tillvägagångssätt.
   
  Eleven har mycket goda kunskaper om matematiska begrepp och visar det genom att
  använda dem i nya sammanhang på ett väl fungerande sätt. Eleven kan även beskriva
  olika begrepp med hjälp av matematiska uttrycksformer på ett väl fungerande sätt.
  I beskrivningarna kan eleven växla mellan olika uttrycksformer samt föra välutvecklade
  resonemang kring hur begreppen relaterar till varandra.
   
  Eleven kan välja och använda ändamålsenliga och effektiva matematiska metoder med
  god anpassning till sammanhanget för att göra beräkningar och lösa rutinuppgifter
  inom aritmetik, algebra, geometri, sannolikhet, statistik samt samband och förändring
  med mycket gott resultat.
   
  Eleven kan redogöra för och samtala om tillvägagångssätt på ett ändamålsenligt och
  effektivt sätt och använder då symboler, algebraiska uttryck, formler, grafer, funktioner
  och andra matematiska uttrycksformer med god anpassning till syfte och sammanhang.
   
  I redovisningar och diskussioner för och följer eleven matematiska resonemang
  genom att framföra och bemöta matematiska argument på ett sätt som för resonemangen
framåt och fördjupar eller breddar dem.
   
   
x:15 y:10 400x2780
B-prov 5, gamla NP.pdf
D-prov 4, gamla NP.pdf
D-prov 5, gamla NP.pdf
P1100907.JPG
Formelblad.pdf
Svar B-prov 5.pdf
Svar Delprov D4 1-4.pdf
Svar Delprov D4 5-.pdf
x:745 y:105 150x45
Svar Delprov D4 10-11.pdf
x:905 y:105 175x35
Lösning C2provet I o II.jpg
x:200 y:250 245x30
Lösning C2provet III o IV.jpg
x:200 y:270 255x45